Porady specjalistyczne

Porady specjalistyczne są to indywidualne konsultacje naszych ekspertów z Państwa pracownikami firmy. Nasi specjaliści podczas konsultacji omawiają problem, szukają jego przyczyny i rozwiązania.

Dzięki tej usłudze otrzymacie Państwo odpowiedź na nurtujące pytania dotyczące ciała i zdrowia. Podczas konsultacji zostanie opracowany dedykowany, indywidualny zestawu ćwiczeń, którego regularne wykonywanie poprawi dobrostan fizyczny i psychiczny. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie na dokuczające problemy takie jak zespoły bólowe kręgosłupa, ramion, zespół cieśni nadgarstka, bóle głowy i wiele innych.

Zestaw porad dla pracowników biur

Ergonomia w miejscu pracy

Ergonomiczne warunki pracy to bardzo ważny aspekt życia zawodowego. Praca wiąże się z eksploatacją Twojego ciała, które pod wpływem złych warunków zaczyna niedomagać. Zadbaj o to, żebyś był sprawny i zdrowy przez długie lata. Pamiętaj, że to, jak spędzasz 8 godzin w miejscu zatrudnienia, ma również ogromny wpływ na Twoje obecne i przyszłe życie prywatne.

Zadbaj o:

  • Dostosowanie krzesła do wysokości biurka
  • Ustawienie ekranu na wysokości twojego wzroku
  • Kąt prosty w stawie łokciowym i ustawienie nadgarstka tak, aby był przedłużeniem przedramienia
  • Podkładkę pod nadgarstek
  • Zmianę pozycji co 20 minut
  • Odpowiednią ilość ruchu

Poza dbaniem o swoje ciało podczas pracy, pamiętaj że równie ważne jest dbanie o swój dobrostan psychiczny i samopoczucie. Zadbaj więc o odpowiedni relaks każdego dnia, rób to co sprawia Ci radość i realizuj swoje pasje!

Pamiętaj że ruch to zdrowie!

Siedzący tryb życia zwiększa ryzyko wystąpienia negatywnych konsekwencji zdrowotnych takich jak:

  • Choroby sercowo-naczyniowe
  • Zespół cieśni nadgarstka
  • Dyskopatia
  • Bóle i zawroty głowy
  • Cukrzyca
  • Otyłość
  • Choroba zwyrodnieniowa stawów

Wystarczy kilka minut dziennie, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia groźnych chorób i znacząco poprawić swoje zdrowie.

A oto kilka prostych ćwiczeń, które możesz wykonać w pracy

Usiądź wygodnie na krześle. Pamiętaj, aby przez cały czas wykonywania ćwiczeń swobodnie oddychać i nie wstrzymywać oddechu.

  1. Puść ręce swobodnie w dół. 10 razy podciągnij barki jak najwyżej w kierunku uszu.
  2. Ręce nadal swobodnie opuszczone. 10 razy mocno ściągnij łopatki do kręgosłupa, a następnie rozluźnij je.
  3. Ułóż ręce na siedzisku krzesła, blisko ciała. 10 razy podnieś pośladki z krzesła tylko przy pomocy rąk.
  4. Chwyć rękoma siedzisko krzesła na którym siedzisz. 5 razy mocno wciśnij prawą nogę w podłoże. Powtórz to samo 5 razy z lewą nogą.
  5. Zrób głęboki wdech nosem unosząc ręce w górę. Wydychaj powietrze jak najdłużej, opuszczając swobodnie ręce. Powtórz 5 razy.

Zdrowy tryb życia oraz dbanie o swój umysł i ciało są niezmiernie ważne w zachowaniu dobrego zdrowia na długie lata.
To, jak żyjesz teraz ma ogromny wpływ na Twoją przyszłość. Zadbaj o nią już dzisiaj.

Korzystając z naszych porad...

Firma zyska:

  • Zdrowszych i szczęśliwszych ludzi

  • Zmotywowanych i aktywnie działających pracowników

  • Pracowników, którzy będą chcieli zostać na dłużej

  • Lepsze relacje w firmie i dobrą atmosferę

Pracownik zyska:

  • Lepsze zdrowie, więcej siły i wigoru

  • Większą kreatywność i skupienie

  • Miejsce pracy, w którym zechcesz rozwijać swoje kompetencje

  • Lepsze relacje i atmosferę przyjazną pracy